יום שבת, 10 באוקטובר 2009

כבר סתיו עכשיו




ב22 לספטמבר מתחיל הסתיו באופן רשמי. ובגרמניה, כמו בגרמניה, בדיוק ביום הזה מתחילים העלים לשנות את צבעם, והופכים מירוקים לצהובים, כתומים, אדומים וכל צבעי הביניים ביניהם.

ככל שהגננים בשכונה מנסים, הם לא מצליחים להתגבר על ערמות העלים שנושרות. גם הטמפרטורות ירדו, ואם לפני שבוע שבועיים קיוויתי ל20 מעלות ושמש, היום אני כבר מקווה ל15 מעלות. בקיצור בחורף בפתח, הפוך כבר מזמן בחוץ והחימום עובד במרץ.




בגרמניה גיליתי שיש הרבה סוגים של גשם, לא רק טיפטוף-גשם-גשם חזק-ברד, אלא גשם חלש שלא מפסיק לרדת במשך ימים שלמים, גשם שרואים ולא מרגישים, גשם שמרגישים רק על עדשות המשקפיים, גשם חזק כשברקע יש שמש זורחת, גשם שוטף, שתמיד נראה לי כמו זרם של מקלחת, ישר וקולח. ויש עוד המון סוגים, זה שסתם תלוי באויר, רסיסים רסיסים,
וזה שרואים בקומה חמישית, אבל לא מרגישים על הקרקע, גשם פתאומי שבא רק לרגע ונגמר.




אבל השורה התחתונה היא שבעוד בישראל מתלוננים על החום, אני מתלוננת על הקור. ובעצם לא כל כך על הקור, כי אם על האפור. רוב הזמן השמים מעוננים, בעננות כבדה, כזאת שלא נראה שהיא תעלם אי פעם, כזו שיש צורך להדליק את האורות כבר ב10 בבוקר, כזו שאין לי אויר לנשום מרוב שהיא סוגרת.

וכך נראים השמים רוב הזמן
אבל הפלא ופלא, גם העננות הזו עוברת. אתמול ברגע אחד התפנו העננים, הקריין של מהדורת החדשות עוד היה סקפטי בעצמו כשהוא אמר שמהצהריים השמים יתבהרו, אבל לפעמים התחזית לא משקרת.




התחזית לסוף השבוע היא גשם מעורב בשלג, ולמעשה כבר ירד קצת שלג במקומות שונים בגרמניה. כך שכנראה החורף כבר כאן...


רוב התמונות צולמו בחורשה ליד הבית, ביום שמש בהיר אבל קררררר. התמונה עם השמים האפורים היא מייצגת נאמנה יותר של מזג האוויר בשבועות האחרונים.


בחורשה היו גם פטריות מסוגים שונים,















התמונה הזו מטיול אחר אמנם, הפטריות לרגלי העץ ענקיות


עוד אחד מסימני הסתיו כאן, הן הדלעות שמופיעות בכל פינה במגוון צורות וצבעים, והדוכנים של הפקעות שאפשר למצוא בכל שוק.






ותמונה אחרונה לסיום,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

 

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner