יום שלישי, 3 בנובמבר 2009

אמנות עירונית ARTotale

פרויקט גרפיטי בלונבורג

האוניברסיטה המקומית Leuphana בשיתוף עם העירייה המקומית הוציאו לפועל פרויקט אמנות עירונית ברחבי העיר והאוניברסיטה.
הפרויקט מרכז 30 עבודות של אמנים מרחבי העולם שבמשך כמה ימים יצרו את העבודות שמטבע הדברים נשארות במרחב האורבני, ולא נאספות בחזרה כמו יצירות בתערוכה.
מזל שזאת לא תערוכה מוגבלת בזמן, מאחר וחיכיתי בערך חודש עד שיהיה יום עם מזג אויר שיאפשר לצלם את העבודות...
התמונות האלה עשו לי חשק ללמוד איך לערוך תמונות, יותר במובן של גזירה ושילוב תמונות ופחות במובן של תיקון תמונות. למרות שזה נורא מפתה לשפר את התמונה. בחלק מהתמונות למשל, הצל מקהה את התמונה ואם אפשר להציג את הצבעים יותר בהירים וחזקים, אז למה לא בעצם? אבל עמדתי בפיתוי (בינתיים לפחות) והשארתי את התמונות כמייצגות ליום ולמזג האוויר שבו הן צולמו. יש כל כך הרבה תוכנות וכל כך הרבה אפשרויות, כך שאני עדיין בשלבי למידה.

ציורי הקיר/גרפיטי מפוזרים ברחבי העיר ולמעשה משתלבים במבנים, למרות שחלק מהם מאד צבעוניים. רובם מצוירים על חניונים גדולים או על חצרות פנימיים, ברחובות מרכזיים אבל במיקום צדדי.

זה אחד מהאהובים עלי, בחניה האחורית של הסופר (שאמנם די יקר אבל אפשר למצוא הכל, ולכן הוא אהוב עלינו כל כך), וליד בית הספר VHS בו אני לומדת (ולמדתי בעבר) גרמנית.



בחצר בית ספר תיכון בעיר, מאחורי מגדל המים.


חניון בכניסה למרכז העיר, בתמונות העליונות אפשר לראות את מגדל המים.

הסככה של תחנת הדלק מפריעה לצילום...

על קיר החניון של הKarstadt המקומי (כל בו גדול מסוג המשביר)


בכניסה לחצר פנימית ליד כיכר בתי הקפה של העיר. הגרפיטי נראה כאילו הוא פורץ מהקיר, בצבעוניות עזה (שאני חושבת שלא כ"כ מורגשת בתמונה).


בפינת רחוב הקניות המרכזי, המובילה לסמטה צרה יש שני ציורים זה מול זה,

ופרט מתוך הציור הימני,


בית הספר למוזיקה. הגרפיטי הוא בכניסה המקורה לחצר הפנימית, ולכן הוא בשני חלקים. מאלו שראיתי (ולא ראיתי את כולם) הוא היחידי שלא עשוי למופת, אלא קצת מתקלף כאילו הוא חלק ישן מהבניין ולא משהו חדש שנוסף עליו לאחרונה.
















ולסיום הגברת הזו

העבודה הזאת מדהימה. היא מורכבת מהמון המון פרטים קטנים, והטקסטורה של קיר האבנים רק תורמת לממשיות שלה מצד אחד ולהשתלבות שלה בקיר מצד שני.

והעניין הוא, שמרחוק ממש קשה לשים אליה לב. כשצילמתי עצרו כמה אנשים להתבונן, אבל מאד קל לפספס אותה (אמירה על החברה בה אנו חיים? יכול להיות).

בתמונה הזאת אגב, אפשר לראות את ההבדל בין אמנות עירונית לגרפיטי ללא אמירה מלבד הכתמת הקירות.

צילמתי פחות מ10 עבודות מתוך ה30, ואני אנסה לראות את כולן. חלקן נמצאות (שלא לומר תקועות) בקמפוסים השונים של האוניברסיטה.
אני מוצאת את הפרויקט הזה מקסים. לצערי מעט מאד אנשים בעיר שמעו עליו או מתייחסים אליו, אבל במרכז התיירות המקומי אפשר למצוא מפה וללכת בעקבות הציורים, אם מישהו מכם מגיע לאזור :-).
מי שזה מעניין אותו ורוצה עוד מידע יכול למצוא אותו כאן (באנגלית ובגרמנית):
http://www.leuphana.de/en/artotale/artotale-portal.html

עדכון בנוגע לדירה: כנראה שנמצאה הדירה הרצויה. אני אומרת כנראה כי עוד לא חתמנו, ועד אז או בעצם עד שאני לא אכין לעצמי קפה בדירה ההיא, אני לא אהיה בטוחה שאכן יש לנו דירה בברלין.

תגובה 1:

 

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner