יום ראשון, 6 ביוני 2010

החודש החולף: מאי 2010



במרכז העניינים: 
חיפושי דירה והתלבטות, אולי בכל זאת להישאר בדירה שאנחנו חיים בה כרגע.
מזג אוויר גרוע במיוחד, יומיים וחצי של שמש בכל החודש והרבה ימים מעוננים וגשומים.
אספרגוס - בחודש מאי העונה היתה בעיצומה ואכלנו המוןןןןן אספרגוס.

איפה הייתי ומה עשיתי:
ערב ספרים 12.Lange Buchnacht, ערב שלם בשכונת קרויצברג שמוקדש לספרים ולסופרים, הקראות מתוך ספרים, דיונים, מוזיקה וכמובן אוכל ובירה. אני מאד נהניתי (והיה בתכנון גם לכתוב על זה) הבן זוג השתעמם לחלוטין אבל שרד.

פסטיבל הסרטים היהודי בברלין, ראיתי 3 סרטים ישראלים: '5 שעות מפריז' עם דרור קרן וילנה ירלובה שמומלץ בחום, 'סייד קשוע - תמיד פחדן' ו'החברה הגרועה ביותר בעולם', שני האחרונים דוקומנטריים.
את סייד קשוע אני קוראת באופן קבוע (עד כמה שאתר 'הארץ' מאפשר) והסרט עליו חשוב ומומלץ בעיקר לישראלים, גם אם קולנועית הוא פחות טוב לדעתי, בעיקר כי מי שלא מכיר אותו לא יבין יותר מדי מהסרט.
האחרון הוא סרט דוקומנטרי משפחתי מצחיק ביותר.
מעבר לעובדה שנהניתי מהסרטים (הפעם הלכתי לבד, בכל זאת יש גבול להתעללות בבן זוג:-) היה כיף לראות סרטים בעברית. רק אז מבינים עד כמה זה חסר וכמה זה נוח (לי לפחות, אני לא מאלו שנמנעים מכל דבר שמריח מישראליות).

קרנבל התרבויות בברלין, Karneval der Kulturen שהיה חביב אבל די מאכזב, במצעד וגם באוכל.  העיקר שסימנו V על האטרקציה הברלינאית הזאת.

ערב קריאה עם אשכול נבו במוזיאון היהודי, ספרו 'משאלה אחת ימינה' תורגם לאחרונה לעברית, המפגש איתו היה מוצלח, ומתוכננת כתבה בקול ברלין ורשומה על המפגש הזה.

ספרים שקראתי החודש:
חודש חלש ביותר, בעיקר בגלל שקראתי ספר בגרמנית.
מודדים את העולם- דניאל קהנמן, קיבלתי את הספר מחבר וכ"כ התלהבתי מהפרקים הראשונים שקניתי אותו בגרמנית... הגרמנית היתה לי די קשה, המון מושגים מתחום הפיזיקה ורעיונות מופשטים, כך שקראתי במקביל (פרק גרמנית-פרק עברית) את רוב הספר. באיזשהו שלב התייאשתי ובשני ערבים סיימתי את הספר.

רביעיית רוזנדורף - נתן שחם, ספר שמתחיל טוב ונגמר פחות טוב, אבל ספר שהרבה זמן היה ברשימת הקריאה עד שנתקלתי בו בספרייה של ההורים.

וגם, המון עיתונים בעברית שקולגה של האיש הביא לי מישראל.

סרטים:
מאז שעברנו לברלין וספריית הווידאו (שאני אף פעם לא מצליחה לקרוא לה ספריית DVD) קרובה מתמיד כמות הסרטים שאני רואה גדלה משמעותית.
UP - סרט אנימציה מעולה. מסוג הסרטים, כמו נימו ועידן הקרח, שצריך לקנות ולראות כל פעם שמצב הרוח מדוכדך.
מטען הכאב - הסרט של קתרין ביגלו שזכה באוסקרים ובצדק. סרט מלחמה קשה אבל מצוין.
מועדון הקריאה של ג'יין אוסטין - סרט בנות חביב לאחה"צ גשום או סתם אפור.
27 שמלות - עוד סרט בנות, שלקח לי כמה דקות טובות וחיפוש באינטרנט להיזכר איך קוראים לו.
לשכוח את שרה מרשל - סרט ממש אידיוטי למרות שחקנים שאני אוהבת.
Maria ihm schmeckt's nicht - 'מריה לא טעים לו' בתרגום חופשי, קומדיה גרמנית על מפגש תרבויות איטלקי-גרמני.
ויקי, כריסטינה, ברצלונה - אף פעם לא אהבתי את וודי אלן, עוד סרט שמוכיח למה. כאב ראש אחד גדול.

תכניות ליוני:
לסגור עניינים עם הדירה
לנסוע ללונבורג לסדר ביורוקרטיות
להנות מהשמש

והבנתי (זה כבר שייך ליוני, אבל לא משנה) שרשומות ארוכות בעברית ובגרמנית, כמו הקודמת לא חביבות משום מה על Blog spot והוא חירבש אותה לגמרי, מקווה שזה יותר קריא עכשיו.




2 תגובות:

  1. הספר של נבו תורגם לגרמנית ;-)

    ומה חשבת על
    Maria, ihm schmeckt's nicht?
    בא לי לראות את זה גם.

    השבמחק
  2. כן כן, צודקת, מעברית לגרמנית וגם לצרפתית, איטלקית ואנגלית.

    הסרט נחמד ומצחיק. יש שם סיטואציות מאד מאד מוכרות מחיי היומיום :-)
    הבעיה היחידה שהם מדברים גרמנית במבטא איטלקי ומאד מהר, אז קצת קשה להבין אותם לפעמים (כמובן שאין כתוביות לאנגלית, אלא רק לגרמנית).
    אני רוצה גם לקרוא את הספר שנראה לי די קליל

    השבמחק

 

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner