יום שני, 23 באפריל 2012

יום הספר הבינ"ל 23.4.12

מסתבר שהיום 23.4 מצוין ברחבי העולם יום הספר וזכויות היוצרים הבינ"ל שהונהג ב1995 ע"י אונסק"ו.
כנראה שבישראל שבוע הספר המקומי מספיק וגם ככה יש המון חגים ומועדים בתקופה הזאת אז לא ראיתי איזכור ליום הבינ"ל.

אז ברגע האחרון (פחות משעתיים לחצות ולכן גם בקצרה) זאת הזדמנות להמליץ על כמה ספרים שקראתי לאחרונה:
(אני חייבת לחזור לרשימת האקסל של הספרים, אני קוראת די הרבה, אבל אם הספרים לא מולי אני פשוט לא זוכרת...)

אמנות ההקשבה לפעימות הלב/ יאן פיליפ סנדקר
Das Herzenhoren - Jan-Philip Sendker

ג'וליה היא אמריקאית, בת לאב טיבטי ואם אמריקאית שיוצאת לחפש את אביה כמה שנים אחרי שהוא נעלם במפתיע מחייה ומחיי משפחתה. היא מגיעה לכפר קטן בטיבט, בו היא פוגשת את אוּ-בָּה המספר לה את סיפור חייו של אביה.
ספר נהדר. גם הכתיבה גם הסיפור. מומלץ מאד מאד בחום.
כאן עוד על הספר וגם פרק ראשון.





ג'ולייט הגרסה העירומה/ ניק הורנבי
Juliet, Naked by Nick Hornby


את הספרים של ניק הורנבי אני אוהבת מגיל צעיר, השניים האחרונים שקראתי היו מאכזבים (ארוכה הדרך למטה ועוד אחד שאני לא זוכרת את שמו כרגע) אבל הספר הזה כייפי מאד.
אמנם סוף הסיפור די צפוי, אבל זה לא מונע מהספר להיות תענוג לקריאה, קליל אבל לא שטחי. אהבתי את הדרך שלו לתת עוד מבט על הדמויות כשאחת הדמויות האחרות מתארת אותן באובייקטיביות למדי.
עוד על הספר באתר טקסט



נערה עם קעקוע דרקון/ סטיג לרסון
Man som hatar kvinnor (The Girl With The Dragon Tattoo) - Stieg Larsson


הספר הראשון בטרילוגיה (רק אותו קראתי בינתיים) בו פועל מיכאל בלומקסוויט ביחד עם ליסבת סאלנדר לפתוח תעלומה בת 40 שנה. אני אתחיל באזהרה: הספר מכיל תיאורי אלימות קשים לקריאה ולעיכול. למעשה כמעט נטשתי אותו בגלל הפתיחה הארוכה עד מאד שלו שבה לא קורה הרבה. האיש קרא אותו לפני והמליץ להמשיך. בערך באמצע היה לי חשד (שהתברר כמוצדק) לגבי פתרון התעלומה.
ספר מתח טוב שהשאיר אותי ערה הרבה מעבר לשעת השינה שלי (אחרי שבהתחלה נרדמתי אחרי עמוד וחצי). שני ההמשכים מתוכננים לקריאה. לגבי הסרט אני מתלבטת (גם האלימות, גם דניאל קרייג, לא בטוחה שימצא חן בעיני)
אגב, השם המקורי בשוודית 'גברים ששונאים נשים' מתאים הרבה יותר לספר.
על הספר והסופר באתר טקסט


טיסת יום/ אורית שחם-גובר

גיבורת הספר פוגשת בטיסת טרנס אטלנטית את אהוב נעוריה מהקיבוץ. ספר מאד ישראל עם תיאורי קיבוץ נוגעים ללב. פשוט כי הם קולעים בול וכותבים (לפעמים) את המחשבות והזיכרונות שלי מפעם.

כריכה אחורית באתר טקסט
פרק ראשון בוואלה






החדר החשוך/ רייצ'ל זייפרט
The dark Room/ Rechel Seiffert
בגרמנית: Die Dunkle Kammer

הספר שאני קוראת כרגע. לא פשוט לקרוא ספר שמתאר את השואה מהצד הגרמני. לא של החיילים או אנשים בוגרים, אחר נער מתבגר בברלין, ילדה שצריכה להעביר את אחיה במסע אל סבתה מבוואריה להמבורג (כלומר לעבור כמעט את כל גרמניה לאורכה) וגיבור נוסף שהוא דור שלישי (טרם קראתי את הנובלה האחרונה בספר). איך אפשר לא לבכות כשיורים בילד בן4 או 5 כי הוא רצה להשיג אוכל? ילד שלא יודע איך אביו, נאצי בכיר, נראה אפילו. האם העובדה שהורי הילדים היו נאצים צריכה למנוע מהקורא (כלומר ממני) לרחם עליהם במסעם? אבא שלהם בוודאי לא ריחם על יהודים.
שתי הנובלות שקראתי כתובות טוב וזורמות מאד, למרות המתואר בהן.
כריכה אחורית (ותמונה) באתר כתר (אגב, זה אולי יותר 'תורם' לנושא הספר, אבל אבא שלה אוסטרלי ולא אוסטרי כמו שכתוב בכריכת הספר וגם באתר)
ראיון ב'הארץ' עם רייצ'ל זייפרט - שווה קריאה!

וסתם כי אני אוהבת כריכות, זאת הכריכה של הספר באנגלית ובגרמנית (תמונות מאמזון):

גרמנית - כריכה רכה
באנגלית
גרמנית - כריכה קשה



*4 הכריכות הראשונות מאתר טקסט.

זאת הזדמנות גם להודות לאברהם מחנות הספרים יד שנייה הקרובה לביתי שבזכותו אני יכולה ליהנות מקריאת ומרכישת ספרים :-)

תגובה 1:

  1. אני שנאתי את נערה עם קעקוע דרקון.
    את מעבירה לי את אמנות ההקשבה?

    השבמחק

 

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner