יום רביעי, 4 באפריל 2012

חג החרות



בדרך הביתה חשבתי על המקום שלי בחיים היום לעומת איפה הייתי בשנה שעברה.
המון דברים קרו מאז פסח הקודם.
אמנם לפעמים נדמה לי שאני תקועה במקום והחיים שלנו לא מתקדמים לשום מקום, או לפחות לכיוון הרצוי, אבל למעשה היתה שנה רבת פעלים.
הדבר הכי חשוב הוא שאנחנו עומדים בזכות עצמנו. לא תלויים באף אחד.
יותר מזה, הבנתי כמה חזקה אני יכולה להיות כשצריך. עכשיו אני מוכנה גם להיות חלשה קצת :-)
למדתי לוותר או יותר נכון להרפות.
דוגמה קטנה, לפני שלוש שנים כתבתי באחד הפורומים שאני פעילה בהם שרק אני עושה כביסה בבית. לא מסוגלת שמישהו אחר (AKA האיש) יגע בבגדים שלי. הוא גם לא יכול לעשות את זה כמו שאני רוצה הרי. היום אני לוקחת את  דברי בחזרה. הוא עושה את זה מצוין. במיוחד היום כשהוא היה צריך להתמודד עם הבגדים 'המסובכים' שלי... ככה זה כשאני יוצאת לפניו בבוקר וחוזרת אחריו בערב.
בפסח בשנה שעברה, גרנו אצל הוריי וההגעה לחג היתה מוטלת בספק בגלל מגבלות הברזלים והשאלה איפה נישן. היום מי שלא מכיר לא רואה את הצליעה הקלה שלו ולנו יש דירה משלנו.
אין כמו לחזור מחג משפחתי עמוס לשקט של הבית.

נכון, אנחנו עדיין במרחק טופס מרווחה כלכלית (טחנות הצדק אולי טוחנות לאט, טחנות הביורוקרטיה טוחנות יותר לאט. הרבה הרבה יותר לאט) אבל אנחנו בסדר. בסדר גמור אפילו.

אני מסתכלת על מה שכתבתי בשנה שעברה, על אובדן משמעויות החג בים הטקסים והקניות. אני כבר במקום אחר, כבר פחות מתבוננת מהצד כמו שהייתי לפני שנה, אבל עדיין עומדת מאחורי מה שכתבתי ותמיד טוב להזכר ולהתכוונן ולרצות לחיות נכון.
גם השנה אנחנו בחג המשפחתי הגדול, אבל השנה אני רואה את זה כארבע שעות מחיי שאני מקדישה למשפחה המורחבת. אני איהנה מבני דודים וכמובן מאחיותיי ואם בת דודתי ובנה יגיעו, בכלל תהיה שמחה גדולה. תמיד כשמנסים להכתיב לי מה לעשות ואיך (בדיוק בדיוק איך) אני מאבדת עניין, נסגרת ונרתעת.

 אני מאחלת לעצמי שעד פסח הבא אני אהיה יותר חופשיה לעשות כרצוני בלי להתחשב מדעות האחרים וגם חרות כלכלית שתאפשר לי להגשים כמה חלומות (וגם לישון יותר טוב בלילה:-))


חבר שהגיע לביקור מברלין הביא לנו את הדיסק של אודו לינדנברג בהופעת אנפלג.
לא חשבתי שהדיסק יתנגן בלי סוף אצלנו. מתוכו, אחד השירים האהובים עלי mein ding שזה בתרגום חופשי מה שבא לי (אני עושה את הדבר שלי)


בתרגום חופשי לפזמון:
Und… Ich mach mein Ding,                                        ואני עושה את שלי
egal was die anderen sagen                                       לא משנה מה האחרים אומרים
Ich geh meinen Weg,                                                 אני הולך בדרך שלי
ob gerade ob schräg, das ist egal                               לא משנה אם היא ישרה או עקומה
ich mach mein ding                                                    אני עושה את שלי
egal was die anderen labern,                                       לא משנה מה האחרים מברברים
Was die Schwachmaten einem so raten,                      לא משנה מה הטיפשים מייעצים
das ist egal
ich mach mein Ding…                                                 אני עושה את שלי....



בבקשה תנסו לשחרר את הדעות הקדומות על גרמנית ולהקשיב :-)


חג אביב פורח
חג פסח שמח
חג חרות וחופש
עם הרבה אוכל טעים וטיולים 


וט' אומרת שזה החג שהיא מחכה לו כל השנה. סוף סוף יש פסק זמן ללא גלוטן

תגובה 1:

 

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner