יום חמישי, 18 בפברואר 2010

הצד האפור של השלג


כבר אמרתי כאן ששלג זה מאד יפה, אבל מאד מאד לא פרקטי.
מדרכה לדוגמה

בברלין חוסר הפרקטיות מרקיע שחקים, בעיקר כי לא ממש מפנים כאן את השלג בגלל בעיות תקציביות, כך שלמעשה מאז חג המולד המדרכות והכבישים מכוסים בקרח ושלג. השלג שנמס כשהטמפרטורה הרקיעה שחקים והגיעה למעלה או שתיים מעל האפס קפא מחדש ליציקה קשה וחלקלקה על המדרכות. לא נוח בכלל ללכת ככה, וגם מסוכן. מספר האנשים שמגיעים עם שברים לבתי החולים גדל מדי יום, משמרות מתווספות וניתוחים סביב השעון.
איפה נגמרת המדרכה ואיפה מתחיל הכביש?

בכלל, אני כל פעם אומרת תודה שיש לי שתי רגליים בריאות ומתפקדות. עצוב לחשוב על אנשים מבוגרים, נכים ובעלי מוגבלויות, או להבדיל אלפי הבדלות בעלי עגלות התינוקות/ילדים שצריכים להתנהל במצב הזה.

בגלל שלא פינו גם את פתחי הניקוז, אין לשלג הנמס לאן לזרום, וכך יש שלוליות ענק בדיוק בירידה מהמדרכה לכביש (אין לי תמונה, אבל עצם העובדה שאני חושבת ברצינות על קניית מגפי גומי אומרת הכל). כמובן שהן קופאות בכל לילה מחדש.

בשבוע שעבר פינו סוף סוף שביל במדרכה ליד הבית, ואפשר ללכת לרכבת בביטחון ובנוחות, אבל הרבה מאד מדרכות עדיין חסומות.
המצב כאן שונה מאד מהמצב בלונבורג, שם בשעה 7 בבוקר הכניסה לבניינים כבר היתה מפונה וכך גם המדרכות לבית הספר ולתחנת האוטובוס. למה? כי זה היה החוזה של החברה המפנה וכי תושבי השכונה יכלו לתבוע את החברה על כל החלקה. בברלין לעומת זאת, גם ראש העיר אמר שהוא מאד מאוכזב וגם לו קשה ללכת על המדרכות, והרשה לעצמו להתבדח על כך עם איזה אזרח. וגם הוסיף שבאמת אף אחד לא לוקח אחריות. הלו, אתה ראש העיר. זה תפקידך.

לחשוב שכל ברלין, ובעיקר מרכז ברלין התיירותי מכוסים באיכסה הזה, ואפילו הברלינאלה שמתקיימת בימים אלו לא תרמה לפינוי המדרכות.
אבל, לפני יומיים התכנס הסנאט של ברלין לדון בסוגיה, והפלא ופלא פתאום יש תקציבים ומקבלי קצבת האבטלה נדרשים לצאת לרחובות ולפנות את הקרח. וגם את הזבל שהתאסף בתוכו מאז חג המולד והסילווסטר.

יש תקווה.
שבועיים שלושה ויהיו תמונות פריחה.
או לפחות בלי קרח על המדרכות.

מי שרוצה לקרוא על הצד החיובי של השלג (סקי!!!) שיציץ כאן.

תגובה 1:

 

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner