יום שבת, 16 באוקטובר 2010

יריד רנסנס


בזמן שמציאות חיי נמצאת על סף שינוי, חשבתי להעלות כמה תמונות מיריד רנסנס שביקרנו בו בשנה שעברה.
היריד התקיים בעיר העתיקה בלונבורג (Lüneburg), ה Altstadt, שנמצאת מאחורי בית העירייה. השכונה (שהיא חלק ממרכז העיר שכולו למעשה מורכב משרידים או שחזורים של העיר העתיקה) מקסימה ביופיה. בימים יפים הייתי הולכת לשוטט שם בין הבניינים המיוחדים.
לא מזמן חגגה לונבורג 1000 שנות קיום, בחלק גדול מהן היא היתה עיר מאד עשירה, בגלל מכרות המלח שהיו בה, ואפשר לראות מבנים במגוון סגנונות ארכיטקטורה, כפי שהתפתחו לאורך ההסטוריה. הבעיה היחידה, בגלל שהרחובות מאד צרים, קשה לצלם בניין שלם במצלמה רגילה.
ביריד רנסנס הציגו בעלי מלאכה 'מפעם' חפצי אומנות למכירה ואת שיטות העבודה הנהוגות בתקופת הרנסנס. כל המציגים היו לבושים בבגדים תקופתיים ובכניסות לרובע הוצבו 'שערים' ו'שומרים' והנכנסים התבקשו לשלם מס כניסה. בפועל, לתרום ככל יכולתנו, בתיאוריה להמחיש שכניסה לעיר ללא תשלום מס לא היתה אפשרית אז.
היו גם שומרים במדים שהסתובבו בין הדוכנים ויחסית מעט מאד מהדוכנים הרגילים שיש כמעט בכל שוק או יריד (אבל אל דאגה, כמובן שהיו בירה ונקניקיות). בחלק מחצרות הבתים הוקמו מעין גינות בירה שהיה אפשר לשבת ולהנות ממזג האויר הנאה שהיה באותו היום.
האוירה כולה היתה נינוחה ופחות מסחרית מאשר שווקים אחרים. היה מקסים לראות ילדים מרותקים לתהליכי היצירה המיוחדים שהוצגו שם. על רוקמת התחרה למשל, יכולתי להסתכל שעות. בהחלט לא דברים שרואים כל יום.

'שערי העיר' בכניסות למתחם היריד
רוקמת התחרה
מקרוב
מהצד השני
ומרחוק

עוד בימי הביניים היא מכרה עוגות בפינה זו של העיר :-)


הסברים ניתנו בחפץ לב ובאריכות

בחלק מהמקומות יכלו הילדים להתנסות בעבודה
תהליך הפקת המלח כמו במכרות העיר, אידוי המים באגני מתחכת מעל אש וגריפת המלח
 ילדים מרותקים ומתעניינים בכל מקום

 כניסה לחצר בירה וכנסיית מיכאליס הקדוש (אחת משלוש הכנסיות הגדולות בעיר, בה התחנך בך במשך שנתיים) 
מציגים בהפסקת תה ושומרי העיר במנוחה
רחובות בשכונה וכמה בתים 




מבט אחרון אל העיר העתיקה


תגובה 1:

 

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner