יום רביעי, 14 ביולי 2010

עוברים דירה

כאחת שזקוקה ליציבות כמו אויר לנשימה יצא לי בחיי לעבור המון דירות, הרבה יותר מהאדם הממוצע, במיוחד אם מחשיבים את כל הדירות שגרתי בהן בקיבוץ (3 וחצי בנעורים, אחת בצבא ואחת וחצי אח"כ עד שעזבתי).
אז בימים הקרובים נעבור שוב דירה. מלכתחילה נכנסנו לדירה הזו לחצי שנה עם אופציה להארכה, בכדי לראות האם האזור מתאים לנו ובאיזה אזור בברלין יהיה מרכז החיים שלנו ובו נרצה לחיות.
למרות האופציה להישאר בדירה הנוכחית החלטנו, מכל מיני סיבות, לעבור.
הדירה הנוכחית מקסימה ויש בה סוג של וואו כשנכנסים לבניין ולדירה (בעיקר למי שרגיל לבניינים ישראליים טיפוסיים), אבל האנרגיות שבה לא משהו בכלל, כנראה בגלל חוסר השמש הישירה (בחורף, בימים אלו זו ברכה) החיים עם השכנים מול העיניים ועוד כל מיני.
הדירה החדשה נמצאת רק כמה רחובות מכאן, אבל בשכונה אחרת עם אוירה שונה לגמרי והיתרון הגדול שלה - 7 דקות בהליכה לחדר כושר שלי.
אחד ההישגים שאני זוקפת לזכותי מאז שעברתי לגרמניה (וכידוע עברתי עם בגדים וכמה ספרים) הוא היכולת לא לאגור חפצים או יותר נכון לדעת להיפרד מהם, להעביר הלאה ספרים, לזרוק חוברות וכן הלאה. לא בטוחה שהאיש יסכים איתי לגבי העניין, אבל מדובר במי שמסוגל לארוז את חפציו במזוודה, אז הוא לא דוגמה :-)
לא שלא הייתי שמחה למדפי ספרים לאורך קירות, אבל גם זמנם יגיע...
הצצה לדירה שהיתה (כל התמונות מימי נינה בעלת הדירה, אני לא אחראית לתמונות ולמצעים המכוערים):
סלון
חדר אוכל שהפך לחדר עבודה 
מטבח
חדר שינה 
Love - All you need is love

חוץ מזה1, חם כאן נורא נורא, כבר שבועיים או שלושה שהטמפרטורות מעל 30+ מעלות. 36 מעלות בלי מזגן זה לא כיף בכלל. הרכבת התחתית מזכירה נסיעות אחרות ולפני כמה ימים בקרון רכבת בינעירונית ללא מיזוג נמדדו 50 מעלות צלזיוס.
היום ביקרתי באיזה משרד ממשלתי (אל דאגה, גם בגרמניה יש את 'אני רק שאלה') כמעט התעלפתי מהחום וממחסור בחמצן.

חוץ מזה2, חברה מישראל מבקרת בימים אלו בברלין ונורא כיף לי להסתובב ביחד איתה ועם החבר שבא איתה.

הארגזים מחכים לי,

האיכות לא משהו, בעייתי לצלם בלי אור... החברה צילמה תמונות להכניסה לבניין, אני אעלה אותן בהמשך.

3 תגובות:

  1. בהצלחה מותק!
    ברגע שנכנסים לדירה החדשה- שוכחים מהישנה.
    שיהיה כיף!

    השבמחק
  2. תודה רבה על המידע.
    אני ב4 שנים האחרונים עברתי לפחות 3 דירות שונות, דירות קטנות של 2 חדרים אך תמיד הזמנתי מובילים שיעבירו לי את המקרר והמכונת כביסה.
    הדבר הכי חשוב שלמדתי זה שקודם כל תבקשו המלצות מחברים ומשפחה כדי שתוכלו לדעת שהיום העברה יעבור כמו שצריך בלי בעיות ומהר.
    כמו כן אם יש לכם בדירה ציוד עדין אתם תמיד יכולים לבקש מחברת ההובלה שאתם מזמינים אפילו אם לפריט אחד או שניים אם יש להם דרך לארוז את הציוד העדין ללא ככה שיהיו שמור, לחברות הובלה יש פתרונות אריזה לכל בעיה.
    ועוד דבר מאוד חשוב זה לסכם את הכל בכתב, אתם לא רוצים להגיע למצב שביום העברה המובילים אומרים לכם שעה אחרת או סכום אחר ואתם נתקעים עם עוד כאב ראש גדול ביום כזה עמוס.

    השבמחק
  3. ברגע שרוכשים דירה חדשה חשוב מאד גם לחשוב על ביטוח דירה צד ג

    השבמחק

 

Enter your email address:

Delivered by FeedBurner